Вибір моторної оливи краще почати з аналізу стану мотору. Чи присутній чад, сторонні звуки при роботі двигуна, який тиск масла... На все це потрібно звертати увагу. Обрати треба той варіант, який найкраще підходить конкретно для вас.

На українському ринку представлено три основних типи масла за хімічним складом: синтетичне, напівсинтетичне і мінеральне.

Синтетичне моторне масло

В основі тут зазвичай очищені і перероблені нафтопродукти. Головні переваги синтетичного масла:

  • Підходить для всіх типів двигуна;

  • Висока стійкість до окислення;

  • Не залишає нальоту;

  • Підходить для екстремальних умов;

  • Стабільна в'язкість;

  • Покращує "холодний" пуск;

  • Уповільнює знос двигуна.

Єдиним мінусом даного виду моторного масла є його вартість. Синтетичні види досить дорогі. Та й в звичайних умовах України немає гострої необхідності в такому мастилі. Якщо використання даного типу не прописано виробником, про можна обрати варіант подешевше.

А ось в холодну зиму краще не економити і купити синтетичне моторне масло.

Варто також відзначити, що при заміні мінерального на синтетику можуть підтікати сальники через те, що дорогий варіант прочищає засмічення в тріщинах. Тому якщо у вас старе авто, краще відмовитися від синтетики.

Мінеральне мастило

Використовується для карбюраторних двигунів. Головна перевага - низька ціна. Але не через погані характеристики, а через простоту виробництва. Плюси мінерального моторного масла:

  • Відмінні змащувальні властивості;

  • За рахунок стабільної масляної плівки здатний м'яко очищати мотор;

  • Доступна ціна.

На відміну від синтетичного масла, мінеральне має більше недоліків. Воно погано переносить мінусові температури (ускладнює холодний пуск). Загусла "мінералка" погано потрапляє до деталей і призводить до їх передчасного зносу.

Якщо ви любите навантажувати свою машину, то від такого мастила краще відмовитися, адже високі навантаження не для нього.

Таку оливу потрібно часто міняти, але в цілому по співвідношенню ціна-якість це непоганий варіант.

Напівсинтетика

Підходить для широкого спектра двигунів: карбюраторні, дизельні, інжекторні та бензинові.

Це усереднений варіант між "мінералкою" і "синтетикою". Однак мінеральної основи тут більше - до 70 відсотків.

Переваги синтетичного масла для двигуна:

  • стійке до окислення;

  • не розшаровується;

  • добре проникає до всіх деталей і запобігає передчасному зносу двигуна;

  • захищає від іржавіння;

  • добре очищає від забруднень мотор.

А ось з недоліків тут нестійкість до низьких температур і екстремальних навантажень.

Бажано використовувати при переході з мінеральної основи на синтетичну. Вона часто служить проміжним етапом.

Масло для двотактних двигунів

Якщо вже ми заговорили про моторне мастило, то згадаємо ще і про мастило для двотактних двигунів. Воно застосовується для змащення бензинових двигунів внутрішнього згоряння. Тобто це масло для газонокосарок, бензопил і схожих інструментів.

Відмінність полягає в тому, що в двотактних двигунах немає окремої системи змащування як в чотиритактних. Масло заливається разом з бензином, а деталі змащуються бензино-олійними випарами.

Яким вимогам відповідає якісне масло для двотактного бензинового двигуна:

  • мало золи при згорянні;

  • гарне розчинення в паливі;

  • антикорозійні властивості;

  • стійкість до низьких температур;

  • хороша текучість.

Таке масло частіше називають "масло для бензопил".